HEM      ALLMÄNT      INSPIRATION      VISUAL MERCHANDISING      PROJEKT & SKOLARBETEN



Kundbemötande
Publicerat: 2011-07-21, 14:28:05




Allt för ofta träffar jag på butikssäljare som både är otrevliga och totalt ointresserade av att hjälpa sina kunder. När detta händer ställer jag mig ofta frågan: Hur fick han/hon detta jobbet?


Det kvittar om man har en dålig dag. Det kvittar om man nyss haft en jobbig kund. Som professionell säljare måste man alltid sätta kunden i fokus och ge den service de behöver. Kunden ser inte säljaren som en egen individ, utan som en del av butiken/företaget. Är säljaren otrevlig, uppfattar alltså kunden hela butiken/företaget som otrevlig.

En missnöjd kund sprider ryktet vidare till mer än dubbelt så många personer som en nöjd kund gör. Så, till er opassande säljare därute, tänk i alla fall på hur hårt era medarbetare måste arbeta för att ta igen era misstag! Och till er som engagerar er, hjälper till och ger er kund den bästa upplevelsen: Tummen upp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback


      Totalt antal besökare:
      Besökare denna vecka:
      Besökare idag:


RSS 2.0