Kommunikation
Publicerat: 2011-08-01, 22:01:33

KappAhls kampanjyta på damavdelningen som jag och dekoratören gjorde tillsammans under min praktik där i december 2010.
Efter utbildningen till Visual Merchandiser har jag insett hur mycket kommunikation vi utsätts för varje dag, hela tiden. Och, inte minst, hur viktigt det är för butiksägare att förmedla denna kommunikation på rätt sätt!
Det är möjligt att jag har blivit lite "arbetsskadad" på grund av min utbildning, men det spelar ingen roll. Det vi ser förmedlar en känsla till oss omedvetet, utan att vi vet om det. Ett exempel är hur olika färger förmedlar olika känslor. Ett annat är hur vi omedvetet kan lockas till att köpa en sak på grund av rätt exponering och varuplacering. Det är så otroligt spännande att ha dessa kunskaper med sig när man arbetar eller när man shoppar och ibland önskar jag att alla hade dessa. Det är den medvetna kommunikationen som omedvetet får oss att impulshandla!
Kommentarer
Trackback